Meest gestelde vragen over containers
Nieuwe zeecontainers worden bij het transport overzee naar Nederland in de meeste gevallen verscheept met lading en sommige gevallen leeg. Tijdens dit transport kunnen lichte transport- en handelingsschades ontstaan die helaas niet te voorkomen vallen.
Schades (kleine) zoals lichte roestvorming, deuken en krassen kunnen het geval zijn. Het is natuurlijk niet zo dat u een container met volume ( dieper dan 50mm ) deuken geleverd krijgt. De vloer kan lichte gebruikssporen zoals sporen van heftruck banden vertonen.
Ja, dit is mogelijk voor de containers die in depot staan.
CSC staat officieel voor International Convention for Safe Containers (CSC), het doel hiervan is een hoog veiligheidsniveau te handhaven voor de personen die werkzaam zijn in de sector van transport en het handelen van de containers(eisen aan sterkte gesteld en test procedures verricht).
Het tweede doel is uniforme internationale veiligheidseisen, gelijk aan alle vormen van transport over land, ter voorkoming van diverse geldende nationale veiligheidseisen.
CSC is alleen nodig indien u de container voor internationaal transport gaat gebruiken. Bij de aankoop van een container kunt u aangeven of u een CSC certificaat wenst te ontvangen. Het certificaat is bijna in alle gevallen 12 maanden geldig bij gebruikte zeecontainers en 5 jaar vanaf productie datum bij nieuwe containers.
Indien u de container gebruikt voor opslagdoeleinden binnen Nederland is een CSC certificaat niet nodig.
Nieuwe zeecontainers zijn leverbaar in een beperkt aantal standaard RAL-kleuren, u kunt bij het aanvragen van een offerte aangeven indien u een voorkeur qua kleur heeft. Voor gebruikte zeecontainers is de kleur afhankelijk van de voorraad op dat moment.
Voor de containers die in depot staan in Burgum is het mogelijk om deze voor levering te inspecteren.
Meest gestelde vragen over prijzen, facturatie en betalingen
De prijzen van zeecontainers zijn onderhevig aan wijzigingen welke verband houden met de actuele beschikbaarheid, de Euro/USD wisselkoers, olie- en staalprijzen.
Alle aangeven prijzen op de website zijn exclusief 21% btw ongeacht of u bedrijf, particulier bent of namens een stichting wilt aanschaffen.
Voor alle aankopen geld dat er voorafgaand aan de levering van de zeecontainer de factuur voldaan dient te zijn.
In uw offerte aanvraag dient u het afleveradres aan te geven, de transportkosten zijn hier afhankelijk van. Mocht het zo zijn dat er tijdens het lossen van de container extra tijd benodigd is voor het plaatsen van de container dan zal hier € 75,- excl. btw per uur voor in rekening worden gebracht.
Meest gestelde vragen over opslag, transport en verzending
Binnen Nederland kunnen wij voor u de container transporteren. Voor de veiligheid van de chauffeur die de container komt afleveren dient de aflever locatie aan de volgende eisen te voldoen. De ondergrond moet geschikt zijn voor het berijden met een vrachtwagen, allerminst te zijn voorzien van geschikte verharding. De afleverlocatie dient vrij zijn van begroeiing ( bomen, struiken ), vrij van objecten ( schuttingen ), vlak en eventueel voorzien van verharding op de hoekpunten van de container. De locatie dient bereikbaar te zijn met een vrachtwagen combinatie en een minimaal breedte te hebben van 560cm. De chauffeur plaatst de container en u dient zelf te controleren of de deuren goed openen en sluiten voordat de chauffeur vertrekt. Wat is niet mogelijk : containers over schuttingen, hekwerken, sloten of greppels plaatsen. Achter in een tuin plaatsen of over auto’s, schuren, of dergelijke objecten heen. Mocht u twijfelen over de locatie dan kunt u dit telefonisch afstemmen met de heer Holwerda.
Het zelf transporteren (ophalen) van de container is mogelijk indien u met een geschikt voertuig de container komt afhalen.